შეფასების კრიტერიუმები

კომპონენტი  „საშინაო დავალება“
V-XII კლასები
ქულები
შეფასების კრიტერიუმები
კომენტარი
1-2
არ ამზადებს/იშვიათად ამზადებს წერით დავალებას, რომელშიც ბევრი ენობრივი და ორთოგრაფიული შეცდომაა;
არ იცის/იშვიათად იცის ზეპირმეტყველების მასალა;
ლექსიკური მარაგი ძალიან მწირეა,გამოთქმაში უზეშ შეცდომებს უშვებს

3-4
პერიოდულად ამზადებს წერით დავალებას,რომელშიც დაშვებული აქვს ენობრივი და ორთოგრაფიული შეცდომები;
პერიოდულად ამზადებს ზეპირმეტყველების მასალას, მაგრამ უშვებს ენობრივ შეცდომებს;
გამოთქმა არ უვარგა, ლ;ექსიკური მარაგი მწირეა

5-6
ხშირად ამზადებს წერით დავალებას, რომელშიც ცოტაა ენობრივი და ორთოგრაფიული შეცდომა;
ხშირად იცის ზეპირმეტყველების მასალა, მაგრამ უშვებს ენობრივ შეცდომებს, თუმცა აქცევს ყურადღებას გამოთქმას;

7-8
თითქმის ყოველთვის შესრულებული აქვს წერითი დავალება, სადაც ცოტაა შეცდომა;
მზად აქვს ზეპირმეტყველებასი დავალება,
ნაკლებად უშვებს ენობრივ შეცდომებს (ცდილობს აკონტროლოს მეტყველება )

9-10
ყოველთვის აქვს შესრულებული წერითი დავალება, რომელშიც ძალიან იშვიათადაა დაშვებული შეცდომა;
ყოველთვის მზადაა ზეპირმეტყველებაში დავალების პრეზენტაციისათვის;
ძალიან იშვიათად უშვებს ენობრივ შეცდომებს;
აქვს სწორი გამოთქმა (მუდმივად აკონტროლებს მეტყველებას)



შეფასების სქემა                        კომპონენტი    “საკლასო დავალება”
                                                      V-XII კლასები

ქულები
შეფასების კრიტერიუმები
კომენტარი
1-2
მწირე ლექსიკური მარაგის გამო:
-არ რეაგირებს/არა სწორად რეაგირებს მასწავლებლის ინსტრუქციებზე;
-იშვიათად ერთვება მოსმენის, ლაპარაკის, კითხვისა და წერის აქტივობებში და თუ მონაწილეობს, უშვებს უხეშ შეცდომებს

3-4
ცდილობს ჩაერთოს აქტივობებში, მაგრამ უჭირს:
Ø მოსმენილი/წაკითხული ინფორმაციის გაგება (საუბრის თემა/კონკრეტული დეტალები/თანამოსაუბრეების ამოცნობა);
Ø ზეპირი კომუნიკაცია (დიალოგის გათამაშება, ნაცნობ თემაზე საუბარი);
Ø ვერ არჩევს ეტიკეტის ფორმებს;
Ø უჭირს წერითი დავალების დამოუკიდებლად შესრულება;
Ø ცდილობს , ითანამშრომლოს წყვილში

5-6
ხშირად ერტვება  აქტივიბასი, მაგრამ:
Ø კარგად ვერ იგებს მოსმენილ/წაკითხულ ინფორმაციას (საუბრის თემა/კონკრეტული დეტალები/თანამოსაუბრეების ამოცნობა);
Ø ყოველთვის სწორად ვერ წარმართავს ზეპირ კომუნიკაციას (დიალოგის გათამაშება, ნაცნობ/უცნობ თემაზე საუბარი, რაიმე ამბის გადმოცემა,ინტერაქცია,გაბმული ლაპარაკი);
Ø უჭირს ეტიკეტის ფორმების გარჩევგა;
Ø წერით დავალებებში უშვებს ენობრივ და ორთოგრაფიულ ეცდომებს;
Ø სიამოვნებით თანამშრომლობს წყვილში/ჯგუფში


7-8
თითქმის ყოველთვისაა ჩართული აქტივობებში:
Ø კარგად იგებს მოსმენილ/წაკითხულ ინფორმაციას;
Ø ცდილობს დამოუკიდებლად წარმართოს ზეპირი კომუნიკაცია, თუმცა ზოგჯერ უშვებს შეცდომებს;
Ø ცდილობს ეტიკეტის ფორმების შესაბამისად გამოყენებას;
Ø კარგად ასრულებს წერით დავალებას, თუმცა ზოგჯერ უშვებს შეცდომებს;
Ø კარგად თანამშრომლობს შეწყვილესთან/ჯგუფის წევრებთან


9-10
ყოველთვისაა  ჩართული აქტივობებში:
Ø თითქმის სრულად იგებს მოსმენილ/წაკითხულ ინფორმაციას;
Ø თითქმის თავისუფლად წარმართავს ზეპირ კომუნიკაციას, ზოგჯერ უმნიშვნელო შეცდომებით;
Ø შესაბამისად იყენებს ეტიკეტის გორმებს;
Ø წერით დავალებაში იშვიატად უშვებს შეცდომებს;
Ø კარგად თანამშრომლობს მეწყვილესთან/იცავს ჯგუფში მუშაობის წესებს;



შეფასების სქემა                        კომპონენტი „წერითი კომუნიკაცია“


ქულები
უნარ-ჩვევები და მათი შეფასების კრიტერიუმები
კომუნიკაცია
1-2
1.1      არ არის დაცული დიზაინი (სათანადო მონაცემები საერთოს არ წერია);
1.2      დაწერილია 1-3 წინადადება, მაგრამ აზრის გაგება ჭირს;
თემა ძალიან სუსტია, დაწერილია რამდენიმე წინადადება, მაგრამ შიმაარსი თითქმის გაუგებარია
3-4
2.1 არ არის დაცული დიზაინი;
2.2 დაწერილია რამდენიმე წინადადება, მაგრამ კომუნიკაციური მიზანი ბუნდოვნადაა ჩამოყალიბებული;
2.3 თემა სუსტია. დაწერილია რამდენიმე წინადადება. არის მცდელობა ზოგადი /კონკრეტული საკითხის გაშლისა;

5-6
3.1 არასწორადაა დაცული დიზაინი (სათანადო მონაცემები განკუთვნილ ადგილზე არ წერია);
3.2 დაწერილია რამდენიმე წინადადება. კომუნიკაციური  მიზანი ნაწილობრივადაა ჩამოყალიბებული;
3.3 თემა საშუალოა. გადაცემულია ზოგადი შინაარსი;

7-8
4.1 დიზაინი ნაწილობრივაა დაცული;
4.2 დაწერილია მთლიანი ტექსტი, თუმცა კომუნიკაციური მაზანი მკაფიოდ არ არის გამოკვეტილი;
4.3 თემა კარგია. თითქმის დაცულია თხრობის თანმიმდევრობა, მაგრამ არ არის გამოქვეთილი საკუთარი პოზიცია, დამოკიდებულება;

9-10
5.1 დიზაინი დაცული;
5.2  ტექსტი შრდგენილია კომუნიკაციური მიზნის შესაბამისად და თითქოს დაცულია ლოგიკური თანმიმდევრობა;
5.3 თემა კარგია.  დაცულია თხრობის თანმიმდევრობა,  გამოქვეთილია  საკუთარი პოზიცია, დამოკიდებულება;

ლექსიკის გამოყენება და ენის ფორმები
1-2
ლექსიკური მარაგი ძალიან მწირეა, რის გამოც დაშვებულია უფრო მეტი ორთოგრაფიული, ვიდრე ენობრივი შეცდომა.
არ არის დაცული პუნქტუაცია.
3-4
ლექსიკური მარაგი შესღუდულია.
 დაშვებულია 10-ზე მეტი ენობრივი შრცდომა.
არ არის დაცული ორთოგრაფია- პუნქტუაცია
5-6
ლექსიკა თითქმის კომუნიკაციური მიზნის შესაბამისია.
დაშვებულია 8-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა.
არ არის ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური შეცდომები
7-8
ლექსიკა კომუნიკაციური მიზნის შესაბამისია.
დაშვებულია 6-ზე მეტი ენობრივი შცდომა.
შეიმჩნევა ორთოგრაფიული ნორმების დარღვევა.
9-10
ლექსიკა კომუნიკაციური მიზნის შესახამისია.
დხაშვებულია 3-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა.
ზოგჯერ დაშვებულია 1-2 ორთოგრაფიული შეცდომაც.


 შენიშვნა:
კომუნიკაციურ უნარებში შეფასების ქულების პირველი და მეორე კრიტერიუმები (1.1, 1.2 / 2.1, 2.2 / 3.1,3.2 / 4.1,4.2 / 5.1,5.2 ) ეხება კორესპოდენციას,ყოფით ტექსტს, ბიოგრაფიას
ხოლო
მესამე კრიტერიუმი (1.3 / 2. 3 / 3.3 / 4.3 / 5.3 /) ეხება ტექსტის შეთხზვას/შედგენას დამოუკიდებლად (მოსმენილი, წაკითხული უცნობი ტექსტი, ნანახი ფილმი/სპექტაკლი, მოცემული თემა ).





შეფასების სქემა                  კომპონენტი  „შემაჯამებელი სამუშაო“
ტესტი


რა მოწმდება


საკითხები

მაქსიმალური ქულა
მოსმენის სავარჯიშო
1 – 10
10
კითხვის გააზრება
11 – 20
10
გრამატიკა
21 – 30
10
წერა
31--40 
10
მთლიანი ტექსტის მაქსიმალური ქულა


40

ნიშანი გამოიანგარიშება % -ად.
                                                          40---------10 ქულა
N რაოდენობა სწორი პასუხებისა---------- x  ქულა





Комментариев нет:

Отправить комментарий